Situatie

Sales LE Mobiel ondervindt hevige concurrentie van andere aanbieders, waarin met name duidelijk wordt dat de concurrentie aanzienlijk beter ter tafel komt bij de klant. Eigen sales moet veel moeite doen om relevante klantdata en belgedrag gestructureerd te presenteren, teneinde een goed acquisitiegesprek met de klant mogelijk te maken. Vaak zijn gegevens al verouderd. Pro-actief verlengen is derhalve niet altijd mogelijk.

Advies

  • Ontsluiten van gegevens van deze mobiele uit een centrale database, die dagelijks ververst wordt
  • Toevoegen van marketing acties en analytics voor klanten, gebaseerd op deze verse gegevens
  • Door middel van gegevensverstrekking op iPad’s de verkopers veel beter voorbereiden, aansluitend bij de Customer Life Cycle.
  • Met de klant (pro-actieve) contractverlening en kortingsmogelijkheden.

RESULTAAT

  • Project heeft aantoonbaar geleid tot verhoging klanttevredenheid en churn­-reductie, naast lagere kosten per behouden klant.
  • Sales LE is enthousiast en kan veel efficiënter haar gesprekken voorbereiden en kan meer klanten bezoeken in dezelfde tijd
     

Back <