het tempo en de impact van nieuwe ontwikkelingen verandert grondig. Bent u er klaar voor?

BI - Tempo en Impact.jpg
 

ER komt veel op ons af. Enkele Vragen van onze klanten

CORPORATE ANALYTICS

  • Waarom zijn wij nog steeds zoveel tijd kwijt met het vergelijken van cijfers uit verschillende afdelingen?

  • Hoe kan Big Data en Analytics ons helpen onze bedrijfsdoelstellingen te halen?

  • Hoe zorgen we ervoor dat we alle systemen en tooling die we al hebben echt gaan werken?

  • Alle business units geven aan dat ze groeien. Maar ik zie op holding niveau alleen maar terugloop!

CUSTOMER EN MARKETING ANALYTICS

  • Hoe kan ik mijn klanten een betere belevenis geven?
  • Hoe kan in komen tot één goed en betrouwbaar klantbeeld?

  • Hoe zorg ik ervoor mijn klanten in al mijn distributie kanalen goed te herkennen

  • Hoe kan ik Big Data en Analytics gebruiken om mijn klanten beter te bedienen?

 

Hoe richt ik mijn Customer Interaction roadmap beter in?

  • Wat betekent MDM voor mijn organisatie? Hoe organiseer ik dat?

  • Wat communiceer ik in welke kanalen naar mijn klanten?

  • We hebben al zoveel data, maar hoe kan ik dit echt gebruiken om de sales te verhogen?

 

Wat gaan we doen? concrete stappen samen met uw mensen

 

wat wij bieden en voor wie ?

  • Consultancy op gebied BI, Big Data en Analytics

  • Ondersteuning bij maken van Roadmaps

  • Regie en projectmanagement om samen met uw mensen concrete resultaten te boeken (Agile based)

  • Stakeholdermanagement (zonder topmanagement betrokkenheid is er weinig kans op succes)

  • Change management om duurzaam resultaat te bereiken

 

Waarom Bakkenist

  • Gecombineerde kennis en ervaring op gebied van

    • Telecom, Finance, Retail, Pensioenen en Insurance

    • Data en Analytics, BI, MDM

    • Project- en programma management, Agile gecertificeerd

    • Change-management

  • Wij stellen de klant van de klant centraal. BI is geen doel op zich

  • Gestructureerde en heldere aanpak, gericht op duurzaam resultaat met uw eigen mensen

 

 

VOORBEELD CASES


Digitalisering sales

Situatie

Een grote salesorganisatie ondervindt hevige concurrentie van andere aanbieders. De concurrentie komt aanzienlijk beter ter tafel bij de klant. Sales moet veel moeite doen om relevante klant-data en belgedrag gestructureerd te presenteren. Dit kost te veel voorbereidingstijd, en de tijd die ermee gemoeid is gaat ten kosten van de tijd besteed bij klanten. Vaak zijn gegevens al verouderd. Pro-actieve contractverlening is derhalve vaak al een gepasseerd station.

Complicatie

Er is geen centrale bron van alle data en Sales beschikt niet over geautomatiseerde middelen om adequate doorsnijdingen te maken van belgedrag van klanten. Klanten verwachten dit wel. In dit project is een database gemaakt om recente bel-gegevens en mobiel dataverbruik ter beschikking te stellen -op iPad's- aan Sales teneinde dit in acquisitie gesprekken te gebruiken.

Resultaat

Nu kan op grafische en intuïtieve wijze met klanten gesproken worden over de ontwikkeling van bel- en mobiel datagedrag van de medewerkers. Ook kan eenvoudig een aantal signalen ingebouwd worden richting Sales over wanneer klanten uit contract liepen. Zodoende kan nu pro-actief met de klant gesproken worden over contractverlenging zonder dat de klant zich oriënteert op de markt.

KLantbeeld Telecom Provider

Situatie 

Een internationaal opererende telecom operator met een multi brand strategie had last van een verminderde effectiviteit van haar outbound cross sellcampagnes. Er was geen of beperkt inzicht in wat één klant precies afname van het uitgebreide portfolio. Dit leidde ertoe dat klanten benaderd werden voor producten die de klant al vele jaren afname. Klant waren hierdoor in verwarring en de campagne waste (onnodige kosten) waren soms zo hoog dat de campagnes gestopt werden. Er was geen goed geïntegreerd beeld van wat de klant allemaal afname. Hoe te komen tot één centraal klantbeeld? 

Complicatie 

Het telecombedrijf had meer dan 50 (!) leverstraten met allen hun eigen IB van klanten. Een klant kon dus makkelijk dubbel geteld worden. Ook de wijze waarop de klanten geadministreerd werden verschilde van de leverstraat. Hoe te komen tot één centraal klantbeeld, waarin alle klanten zijn opgenomen en het belangrijkste product-portfolio gekoppeld is. 

Resultaat 

Eén database met 8mio klanten en hun productgebruik (rand voorwaardelijke hygiëne factor) Direct inzicht in centrale klantbeeld en beschikbaar voor de inbound contact center (zowel B2B als B2C). De database wordt nu dagelijks door meer dan 4.000 users gebruikt.